Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Tomáš Kubuš

Milujem cestovanie, cudzie krajiny, streetfood, jedlá, čaj, Turecko, Blízky či Stredný východ, Indiu, JV Áziu, Taliansko, Sicíliu, fotografovanie, písanie...no jednoducho CESTOVANIE!!! Mal som sen precestovať celý svet, zdvihnúť sa a ísť, zastaviť sa na miestach po ktorých túžim a nadýchnuť sa ich atmosféry a tak som si povedal, že nebudem len snívať, ale budem žiť svoje sny...Nájdete ma na mieste, kde sa venujeme nielen skvelému jedlu, ale kam píšem aj svoje postrehy a cestovateľské články:www.streetfoodhunters.com Autor cestopisu "Tisíc a jeden čaj. Príbehy z Hodvábnej cesty" - https://www.streetfoodhunters.com/tisic-a-jeden-caj-pribehy-z-hodvabnej-cesty/ Zoznam autorových rubrík:  MaďarskoStredná Ázia - Hodvábna cestaGrécko s batohom 2007Káhira - Istanbul 2008Čarovná Perzia 2008Central Asia, Iran 2009Južný Kaukaz 2010-2016Turecko, Irak 2010TureckoSeverná Európa - PobaltieMarokoMonakoTalianskoBlízky Východ - Stredný VýchodSicíliaFrancúzskoAnglicko - ŠkótskoBeneluxBlízkovýchodné dobrodružstvoŠpanielsko - PortugalskoGréckoUkrajinaRusko - BieloruskoIrakNemecko - RakúskoMaltaTuniskoČechy a MoravaCyprusIndia, Nepál, BhutánJuhovýchodná ÁziaArábiaBalkánEgyptMadagaskar 2015Transsibírska magistrála 2016

Transsibírska magistrála 2016

Transmongolská magistrála. Posedenie na Čínskom múre

Tomáš Kubuš

Azda neexistuje väčší symbol pre Čínu ako slávny a nekonečný Čínsky múr. Pri návšteve Pekingu sa nedá odolať jeho volaniu a tak sme sa na konci našej cesty vybrali k múru v oblasti Juyongguan. Len si tak posedieť na Čínskom múre.

• 14. feb 2017
  • Prečítané: 1 700x
  • 1
Transmongolská magistrála. Konečná! Peking

Tomáš Kubuš

Peking. Koniec cesty. Pár tisíc kilometrov za nami a odrazu sme vonku z vlaku. Prvý nádych Číny a Pekingu. Námestie Tiananmen, ochutnávka dobrôt na nočnom Wangfujingu a prechádzka Zakázaným mestom.

• 6. feb 2017
  • Prečítané: 2 756x
  • 4
Transmongolská magistrála. Smer Čína!

Tomáš Kubuš

Terelj so svojimi jurtami a krásnou krajinou necháme za nami. Z vlaku sledujeme posledné záblesky Mongolska a prejdeme púšťou Gobi, ktorá nás dovedie až do orientálnej Číny. Vymeníme podvozky a už len niekoľko hodín do Pekingu...

• 3. jan 2017
  • Prečítané: 7 404x
  • 4
Transmongolská magistrála. Noc v mongolskej jurte

Tomáš Kubuš

Národný park Terelj je iným svetom aký sme zažívali v Ulanbátare. Odrazu je všade zelená farba, údolia, jurty, stáda jakov, vôňa kvetov a človek sa tu aspoň na chvíľku nadýchne nomádskeho života. A to len hodinku od Ulanbátaru...

• 28. dec 2016
  • Prečítané: 4 156x
  • 0
Transmongolská magistrála. Za obrovským Džingischánom

Tomáš Kubuš

Vybrali sme sa do mongolského národného parku Terelj, ale ešte pred tým, než sa tam ocitneme objavíme tajomné turkické nápisy na stélach v Tonyukuku a stretneme sa s najväčšou sochou mongolského dobyvateľa Džingischána na svete...

• 21. dec 2016
  • Prečítané: 5 070x
  • 1
Transmongolská magistrála. Ulanbátar a jeho prekvapenia

Tomáš Kubuš

Po dvoch nociach vo vlaku sa železný kolos zastaví v mongolskom hlavnom meste. Ulanbátar. Vieme o ňom vôbec niečo? Je to krásne mesto plné prekvapení, ktoré som si zamiloval hneď v prvých momentoch. Ako vlastne Ulanbátar vyzerá?

• 19. dec 2016
  • Prečítané: 5 256x
  • 6
Transmongolská magistrála. Sme v Mongolsku!

Tomáš Kubuš

Rusko a Transsibírska magistrála sa stáva minulosťou. Sibír nechávame za nami a nastupujeme na Transmongolskú železnicu s cieľom exotické Mongolsko. Posledné ruské mestečko, prvé mongolské ulice a stovky kilometrov vlakom...

• 12. dec 2016
  • Prečítané: 4 137x
  • 5
Transsibírska magistrála. Na brehu Bajkalu

Tomáš Kubuš

Vysnený breh Bajkalského jazera je tu! Chladná voda, drevená architektúra, údený omuľ, fotogenické trhoviská, ale aj príjemná atmosféra Listvyanky či skanzen sibírskej architektúry v Taltsy...

• 7. dec 2016
  • Prečítané: 6 734x
  • 14
Transsibírska magistrála. Irkutsk: Paríž Sibíri

Tomáš Kubuš

Po štyroch nociach vo vlaku, 5193 kilometroch a 86 hodinách vystupujeme! Ocitli sme sa v sibírskom meste Irkutsk, ktoré nosí hrdo prezývku „Paríž Sibíri“. Krásne kultúrne mesto plné pamiatok aj príjemnej atmosféry si ma získa...

• 5. dec 2016
  • Prečítané: 9 206x
  • 20
Transsibírska magistrála. Deň 4. Krása tajgy

Tomáš Kubuš

Štvrtý deň a štyri tisíc kilometrov. Tajga sa pomaličky mení na husté lesy. Zastavíme v Krasnojarsku a pokračujeme na východ. Čas beží prirýchlo a zajtra ráno už budeme v Irkutsku. Človeka mrzí, že nepokračuje až do Vladivostoku.

• 25. nov 2016
  • Prečítané: 2 629x
Transsibírska magistrála. Deň 3. Konečne na Sibíri

Tomáš Kubuš

Tretí deň vo vlaku. Konečne Sibír! Brezy, tajga, brezy, krásna krajina. Brezy, brezy a brezy. No má to v sebe niečo fascinujúce. Pozrieme si Tyumen, padne hranica 3000 kilometrov, zastavíme v Omsku a pokračujeme smer Novosibirsk.

• 22. nov 2016
  • Prečítané: 9 222x
  • 25
Transsibírska magistrála. Deň 2. Smer Ural a do Ázie

Tomáš Kubuš

Druhý deň na Transsibírskej magistrále pretneme 1000 kilometrovú hranicu, prejdeme naprieč pohorím Ural a dostaneme sa až do Ázie, do oblasti mesta Jekaterinburg...

• 14. nov 2016
  • Prečítané: 11 571x
  • 16
Transsibírska magistrála. Deň 1. Moskva, vlak a prvé kilometre

Tomáš Kubuš

Štyri dni na ceste medzi Moskvou a Irkutskom. Štyri dni vo vlaku s legendárnou patinou Transsibírskej magistrály. Štyri blogy na pokračovanie a 5193 kilometrov do cieľa. Nástup. Moskva a vyrážame smer východ...

• 10. nov 2016
  • Prečítané: 5 226x
  • 3
Transsibírskou magistrálou z Moskvy do Pekingu

Tomáš Kubuš

Transsibírska magistrála z Moskvy do Irkutsku a potom Transmongolská železnica až do Pekingu. Tri týždne na ceste, 147 hodín vo vlakoch, 7600 kilometrov po koľajniciach a 65 fotografií z nádhernej cesty...